Zašto vašem biznisu treba marketing na društvenim mrežama (čak iako mislite da ne treba) i kako da počnete?

U današnje vreme društvene mreže postale su imperativ svakog uspešnog biznisa. Bilo da se radi o malim, srednjim ili velikim preduzećima, ovo je mesto gde se stiče kredibilitet, stvaraju lojalni kupci koji će izabrati vas pre konkurencije i pomoću čega zapravo možete povećati svoju prodaju.

Društvene mreže nisu samo za zabavu ili za mlade. Društvene mreže su za svakoga, a onaj biznis koji tamo ne postoji, neće postojati ni u glavama potencijalnih kupaca. Danas pre korišćenja bilo kog proizvoda ili usluge, kupci se informišu upravo tamo, a ukoliko ne izgledate profesionalno, ukoliko ne odgovorite na sva njihova pitanja u prvih nekoliko sekundi ili ne pokažete zašto baš vas da izaberu - to neće ni učiniti, otići će kod konkurencije.

U nastavku teksta razradićemo ovu temu i objasniti vam zašto vaš biznis bez obzira koliko on mali možda bio, treba, odnosno neophodno je da postoji i iskaže se u najboljem svetlu na društvenim mrežama.

Šta je marketing na društvenim mrežama?

Osnove marketinga na društvenim mrežama

Marketing na društvenim mrežama je oblik digitalnog marketinga koji koristi moć popularnih društvenih mreža kako bi ostvario vaše marketinške i brend ciljeve. To nije samo otvaranje poslovnih naloga i objavljivanje samo kada samo onda kada imate nalet inspiracije. Marketing na društvenim mrežama zahteva razvijenu strategiju koja se stalno prilagođava i ima merljive ciljeve, a uključuje:

  • Održavanje i optimizaciju vaših profila;
  • Objavljivanje slika, videa, priča i lajv videa koji predstavljaju vaš brend i privlače relevantnu publiku;
  • Odgovaranje na komentare, deljenja i lajkove, kao i praćenje reputacije;
  • Praćenje i interakciju sa pratiocima, kupcima i influenserima u cilju izgradnje zajednice vezane za vaš brend.

Marketing na društvenim mrežama takođe uključuje i plaćeno oglašavanje, gde možete platiti da se vaš biznis prikaže velikom broju korisnika koji su precizno ciljani (ali o tome ćemo detaljnije pričati u nekom narednom tekstu jer je to tema za sebe).


Koju društvenu mrežu treba da izaberete za svoj biznis?

Nije potrebno da budete prisutni na svim društvenim mrežama - bitno je da vas ima tamo gde se nalazi vaša publika. Zato ako se pitate gde treba da promovišete svoj biznis, reći ćemo vam da odgovor zavisi od ključnih pitanja: ko je vaša publika, šta prodajete i kako želite da komunicirate sa potencijalnim klijentima. Iz tog razloga na slici ispod moći ćete da vidite 5 najrelevatnijih društvenih mreža za biznise u 2025. godini. Imaćete takođe uvid i u to za koju vrstu sadržaja je potrebno koristiti svaku od navedenih društvenih mreža.

Benefiti korišćenja svake od platforma za marketing na društvenim mrežama

Kao što možeš da vidite u tabeli, svaka platforma ima svoju specifičnu publiku, format koji najbolje funkcioniše, svoje benefite ali i izazove sa kojima se možete susresti. Primera radi:


  • Instagram je savršen za brendove koji žele da grade vizuelni identitet i da se povežu sa zajednicom kroz influensere i estetski sadržaj.
  • TikTok donosi ogroman organski reach i viralnost, ali zahteva kreativnost i brzo reagovanje na trendove.
  • Facebook je i dalje jak u lokalnim zajednicama i za precizno targetiranje publike kroz oglase.
  • LinkedIn je nezamenjiv za B2B, zapošljavanje i lični brending stručnjaka.
  • YouTube omogućava brendovima da grade autoritet i poverenje kroz edukativni i dugi video sadržaj.

Ključ je u tome da ne pokušavate da budete svuda, već da budete tačno tamo gde je vaša ciljna grupa – sa jasnom strategijom i prilagođenim sadržajem.

Zašto je vašem biznisu neophodan marketing na društvenim mrežama?

Hajde za početak to da objasnimo na jednom vrlo jednostavnom primeru iz života. Zamislite društvene mreže kao jedan veliki trg na kome se svakog dana okupljaju izlagači i milioni ljudi (posetioca). Neki su tu došli da razgledaju, neki da se informišu, neki da kupe, neki da podele svoja iskustva. Šta se u tom slučaju dešava sa vašim biznisom ukoliko nemate tezgu na tom trgu? Pa postavljaju se sledeća pitanja:


  • Kako će neko znati da vi (vaš biznis) postojite?
  • Kako će ljudi proveriti da li vam se može verovati?
  • Kako će uporediti vas sa konkurencijom?

Odgovor je vrlo jednostavan - neće.


Procentualni benefiti marketinga na društvenim mrežama

Zato su društvene mreže jedan od najefikasnijih besplatnih kanala za promociju vašeg biznisa. Evo konkretnih prednosti koje marketing na društvenim mrežama donosi:

1. Humanizuje vaš brend


Društvene mreže omogućavaju da vaš brend postane aktivan učesnik na tržištu. Vaš profil, objave i interakcije sa korisnicima stvaraju prijateljsku i prepoznatljivu „ličnost“ koju publika može da upozna, poveže se s njom i stekne poverenje.

2. Daje uvid u ponašanje publike


Svaka reakcija publike je podatak koji treba dobro izanalizirati i primeniti u budućem radu. Treba sagledati: šta publika voli (ili ignoriše), kada je najaktivnija, kako reaguje na različite formate (story, post, reels), koji ton je najuspešniji, koju vrstu sadržaja voli itd. Ovi uvidi nisu samo brojke – to su besplatna istraživanja tržišta u realnom vremenu. Na osnovu njih možete unaprediti proizvod, način komunikacije, pa čak i strateške odluke unutar biznisa.

3. Generiše leadove i kupce


Direktno na mrežama možete prikupljati potencijalne klijente i prodavati – pomoću opcija kao što su Instagram/Facebook prodavnice, direktne poruke, dugmići za poziv na akciju na profilima i zakazivanje termina.

4. Povećava prepoznatljivost brenda


Vizuelni karakter društvenih mreža omogućava da gradite svoj vizuelni identitet, konstantno ga održavate i na taj način povećate svest o brendu kod široke publike. Kako bi bilo jasnije, hajde da za primer uzmemo crvenu boju - koji će vam brend prvi pasti na pamet? Verovatno Coca-Cola, upravo je to primer konstantnog održavanja vizuelnog identiteta. A to je moguće napraviti i od svakog drugog brenda, odnosno u ovom slučaju vašeg. Ukoliko vam je potrebna pomoć oko kreiranja vizuelnog identiteta i svih drugih neophodnih elemenata kako biste svoj brend učinili profesionalnim, posetite našu stranicu Brandify Identity za više informacija.

5. Gradi odnose


Društvene mreže omogućavaju direktnu i indirektnu komunikaciju sa pratiocima. Kroz njih možete uspostaviti kontakte, dobiti povratne informacije, voditi diskusije i povezati se sa pojedincima na ličnijem nivou. A ono što će vam to sigurno doneti, a što je od najvećeg značaja za svaki brend je da će kupci u tom slučaju uvek izabrati vas pre konkurencije, jer su sa vašim brendom u tom slučaju povezani na ličnom nivou.

6. Privlači saobraćaj ka sajtu


Ukoliko se bavite prodajom putem web-prodavnica, sajtova ili prosto samo želite da ljudi posećuju vaš sajt kako bi se bolje informisali o vašem brendu -  društvene mreže su pravi način da ih upravo ka tamo i usmerite. Link u biografiji, linkovi ka blogovima u objavama i reklame – sve to vodi korisnike ka vašem sajtu, gde ih možete pretvoriti u kupce. Osim toga, to može pozitivno uticati i na SEO. A ukoliko vam je potrebna izrada bilo koje vrste web stranica, predlažemo vam da posetite sledeći link i dopustite nam da vam pomognemo u tome: Brandify Web.


Statistika marketinga na društvenim mrežama

Kada govorimo o gore navedenim prednostima, nemojte nam samo verovati na reč. Pogledajmo neke statistike koje dokazuju moć marketinga na društvenim mrežama:


  • Na Balkanu u proseku 38% populacije provodi najmanje 2 sata dnevno na društvenim mrežama, a čak 17% po 4 i više sati dnevno.
  • 80 % preduzeća izveštava o direktnom povećanju prodaje nakon korišćenja društvenih mreža.
  • Više od 70% ljudi koji imaju pozitivno iskustvo sa biznisom na društvenim mrežama i preporučiće ga svojim kontaktima.
  • 75 % firmi beleži poboljšanu interakciju sa kupcima zahvaljujući društvenim mrežama.
  • Preko 70 % potrošača donosi odluku o kupovini zbog uticaja sa društvenih mreža.
  • 60 % korisnika kupuje proizvod nakon što ga vidi na mreži preko ciljane reklame.
  • 82 % marketara primećuje veći saobraćaj ka web-sajtu kroz socijalne kanale.
  • Korisnici Facebook-a u proseku kliknu na 12 oglasa mesečno.
  • 81% ljudi koristi Instagram kako bi istražili proizvode i usluge.
  • 46% TikTok korisnika koristi aplikaciju bez ikakvih drugih ometanja (fokusirano).
  • 80 % ukupne populacije Srbije aktivno koristi bar jednu društvenu mrežu.
  • U 2023. u Srbiji je potrošeno preko 36 miliona evra na oglašavanje na društvenim mrežama, a ulaganja nastavljaju da rastu svake godine nakon toga.

Zaključak


Društvene mreže više nisu „dodatak“ biznisu – one su osnovni kanal komunikacije, izgradnje poverenja i prodaje. Ako vaš brend nije prisutan na mrežama, ne samo da gubi šansu da se poveže sa publikom, već rizikuje da ostane nevidljiv u svetu u kojem je pažnja najvrednija valuta.


U savremenom poslovanju, vidljivost je najvažnija, a sada kada je konkurencija nikad veća a pažnja korisnika nikad manja, bitno je to raditi pametno, strateški i dosledno. Društvene mreže su najlakši i pre svega besplatan način da do iste te pažnje dođete. Preostaje samo jedno pitanje - zašto vas tamo i dalje nema?

Zato ukoliko vam je potrebna pomoć, nemate vremena ili ne znate odakle da krenete i kako da to strateški i kvalitetno odratite, mi smo tu da vam pomognemo. Posetite link u nastavku i dopustite nam da vam pomognemo da vaš brend postane onaj koji će kupci u svakom trenutku odabrati: Brandify Social.


Ukoliko vam je ova tema bila zanimljiva, javite nam utiske i uskoro pričamo o nekoj drugoj, ali isto tako zanimljivoj temi iz sveta marketinga, koja će vam pomoći da unapredite svoje poslovanje.

Do sledećeg bloga, za još korisnih saveta iz sveta marketinga, zapratite nas na Instagramu, TikToku i Facebooku i hvala vam od srca na čitanju!


Autor: Bojana Suvačarov, Founder & CEO